Zamieszczone przez MixerGDA
regulacja świateł
Zwiń
X
-
regulacja świateł
Witam. Jak w temacie. Jak ustawić światła? Ostatnio wymieniłem w przednim reflektorze żarówkę i po złożeniu ponownie lampy i przejechaniu w nocy stwierdziłem, że prawa lampa "bije" troszkę za wysoko, Wiem, że są tam jakieś 2 srubki na tym reflektorze ale która jest od "góra-dół" i w którą stronę ją kręcić aby ją obniżyć.
Wiem, może komuś mój problem może wydawać się błachy ale trohę mnie to denerwuje.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
PawełPowoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
-
-
Zamieszczone przez pawel_breslaumoże komuś mój problem może wydawać się błachy ale trohę mnie to denerwuje
Komentarz
-
-
Na ścianie da radę świetnie ustawić światła kolego Ceed1,wystarczy miara i trochę oleju w głowie,więc jak twoja wiedza na temat motoryzacji sprowadza się do tankowania paliwa to nie zabieraj głosu w dyskusji o której nie masz zielonego pojęcia
link do strony Instytutu Transportu Samochodowego http://www.swiatla.its.waw.pl/doc_me...anie_wiate.pdf
Komentarz
-
-
Skoro przed wymianą żarówki świeciło dobrze, to czemu po już nie :!: :?:
Może źle żarówka osadzona :?:
A co do ustawiania świateł - no można samemu, ale wymaga to cierpliwości i wiedzy jak to ustawić...
Zazwyczaj nie kończy się na jednorazowej regulacji...
Wiem z autopsji :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
w sumie normalne że po zmianie żarówki coś się tam mogło poruszyć i trzeba skorygować
jeśli chodzi o samodzielną regulację pod ścianą to też jestem za - ustawiam sobie tak "od zawsze" i nie mam problemu z niedowidzeniem ani oślepianiem ruchu z naprzeciwka, a czynię to mniej - więcej tak:
1. przydaje się ściana z cegieł - wtedy świetnie widać, czy oba reflektory świecą równo w płaszczyźnie pionowej, ustawiam się jakieś 3-5m od ściany
2. w płaszczyźnie poziomej (prawo-lewo) trzeba chwilę cofnąć się o kilka metrów i sprawdzić, czy miejsce, w którym snop reflektora robi ____/ się nie przesuwa ani w prawo ani w lewo (jednocześnie - w miarę odjeżdżania snop światła na ścianie powinien się delikatnie opuszczać, jeśli się podnosi, pozostaje na tej samej wysokości lub gwałtownie opada - wróć do pkt.1)
3. znajdujemy sobie kawałek pustej ciemnej drogi i sprawdzamy, czy stojąc przy jednym słupku pikietażowym nasze światło oświetla kolejny słupek pikietażowy po prawej i jednocześnie nie oświetla kolejnego po lewej, jeśli jest trochę za wysoko lub za nisko - korygujemy pokrętłem przy włączniku i cieszymy się dobrze ustawionymi światłami
dlaczego nie lubię stacji diag w kwestii świateł? - nie wiem, co oni sprawdzają, ale dopóki nie zacząłem radzic sobie sam, to zawsze wjeżdżałem i wyjeżdżałem od nich z byle jak ustawionymi światłami
Komentarz
-
-
Ja jadę na stację diagnostyczną i po 3 minutach mam fachowo ustawione i sprawdzone światła. Cena 0 zł. To teraz powiem, że niech się do tego porównają te wszystkie mądre osoby, które "mają olej w głowie" i robią jakieś kombinacje alpejskie z miarą, murem z cegieł i jakąś ciemną drogą. Paranoja. To, że nikt nie mruga po takim ustawianiu świateł nie świadczy o tym, że te światła albo nie świecą za nisko albo gdzieś na bok albo za wysoko ale na granicy, że samochodom z naprzeciwka nie chce się "ruszać" takiego delikwenta. W czasach kiedy mamy fachową obsługę i to za darmo to nie wiem po co kombinować. Chyba tylko po to żeby z nudów coś zrobić a później to opisać.
Komentarz
-
-
Ceed1, jest dokładnie tak jak piszesz..czasy się zmieniły ale kąty ustawienia itd NIE. Czasem nie ma opcji podskoczyć na stacje a jest ciśnienie na jazdę i co? Złożysz ręce i podniesiesz ku niebu? Nie najeżdżaj na coś o czym nie masz pojęcia.. wiadomo wszystko idzie do przodu ale jest jeszcze dużo rzeczy gdzie techniką znaną od wielu lat zrobisz coś do czego potrzeba "nowoczesnego" narzędzia.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiczernobyl, mi na ostatnim przeglądzie diagnosta przestawił dobrze ustawione światła...
a jeśli ktoś faktycznie nie umie - to i dobrze, że pojedzie do SKP i mu jakoś zrobią; niestety - większość kierowników w naszym szalonym kraju jak już się wykosztuje 7,50 na żarówkę to stwierdza, że na pewno jest dobrze i jeździ tak, że albo świeci 5m przed auto albo 5m ponad linię lasu :evil:
Komentarz
-
-
Hmm, miałem nadzieję na odpowiedź na moje pytanie lecz tej odpowiedzi nie uzyskałem. Najbliżej pomógł mi czernobyl za co jestem mu wdzięczny (za zaangażowanie) a reszcie dziękuję za "konstruktywne" odpowiedzi w temacie. Moim zamiarem było uzyskanie odpowiedzi na moje pytanie lecz widzę, że temat zamienił się w pyskówkę-niepotrzebnie. Jakieś przesilenie czy co :?: Nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi lecz pomimo to proszę moderatora o zamknięcie tematu aby uniknąć niepotrzebnych spięć. A ja jakoś sobie poradzę z tymi światłami.
Pozdrawiam i wszystkim pomocnym "dziękuję" :x
Pozdrawiam.Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
No to ja odpowiem konstruktywnie
Sposób regulacji świateł w O2 FL opisywałem, opisałem, które pokrętło do czego służy. Nie jestem tylko pewien, czy w O2 sprzed liftingu reguluje się tak samo.
Oto ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1072051
Ogólne zasady samodzielnej regulacji świateł przedstawił już kolega zadariusz1 kilka postów wyżej, jeszcze raz powtórzę link: http://www.swiatla.its.waw.pl/doc_me...anie_wiate.pdf
Opadanie wiązki światła w O2FL to 1%, czyli 10 cm na każde 10 metrów. W O2 sprzed liftu zapewne jest tak samo, ale masz to oznaczone na reflektorze.
Jest tylko jedna ważna rzecz, autem trzeba cofnąć 10 m od ściany dokładnie prostopadle, co wcale wbrew pozorom nie jest takie proste, ale nie jest też niemożliwe. Każde odchylenie w bok zaowocuje źle ustawionymi światłami w pozycji poziomej.
I jeszcze jedno. Moim zdaniem warto samemu pobawić się w regulację, z doświadczenia wiem, że większość diagnostów ustawia światła trochę za nisko (przepisy dopuszczają tu tolerancję o ile pamiętam 20%), nie wiem czy wynika to z małej dokładności przyrządu jakim się posługują, ale raz patrzyłem na ten przyrząd w czasie regulacji i wyglądało, że są ustawione idealnie, a jak sprawdziłem przed ścianą to okazało się, że wiązka opada znacznie więcej niż 10 cm na 10m. Po co więc ograniczać sobie zakres oświetlonej drogi.
Powodzenia i pozdrawiam
Komentarz
-
-
A odnosnie tych super diagnostów,którzy za darmo ustawiają światła,ja jednego dnia ze swoimi ksenonami byłem na 3 stacjach(dlatego na 3,że za każdym razem wg mnie światła były żle ustawione),oczywiście przed pierwszym ustawieniem zrobiłem adaptację i na każdej stacji światła wg diagnostów były żle ustawione (oczywiście koszt ustawienia za każdym razem 20 złociszy więc po 3 wizytach byłem 60 dych w plecy.Wku...... do granic , pomyślałem,że padły mi kseny, ale spróbowałem patentu ze ścianą i po samodzielnym ustawieniu pojechałem na stację diagnostyczną i ku swojemu zdziwieniu światła były ustawione idealnie.
Komentarz
-
-
pawel_breslau, nie ma się co krzywić.. skoro przed Twoją ingerencją miałeś dobrze a po niej masz źle więc musiałeś coś zrobić źle - Najpierw sprawdź swoje działania czy wszystko zrobiłeś dobrze a później szukaj ustawiacza za 0.. 10..20 czy ile to kosztuje.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel_breslauHmm, miałem nadzieję na odpowiedź na moje pytanie lecz tej odpowiedzi nie uzyskałem.
Hm...daj sobie spokój z samodzielną regulacją.
Jak wymieniłeś żarówkę , bo się spaliła , to pewnie druga niedługo też wyzionie ducha, albo zmień komplet ,albo woź drugą w "gotowości".
Na forum jest też temat o żarówkach , co by nie zakładać najtańszych z biedronki, ale markowe , które poprawiają oświetlenie.
Komentarz
-
-
Tak więc dziękuję za linki-bardzo mi pomogły. Dzięki czernobyl i voytek.
Wiem na czym teraz stoję.
Żarówka włożona prawidłowo-sprawdzone dwa razy.
Bishop-nie mam zamiaru wykłócać się na forum bo to nie czas i miejsce ale
-szukajka nie wynalazła niczego podobnego z wyrażeniem regulacja (odnośnie świateł oczywiście)
-nie marudzę tylko pytam-to jest wielka różnica
-"miałem nadzieję, że Ty do mnie przyjedziesz i je wyregulujesz " - a na poważnie to na nic takiego nie liczyłem, pytając chyba to udowadniam, zamiast zakładać nowy temat od razu mogłem śmigać na stację diagnostyczną
-żarówek nie używam z "Biedronki"
Raz jeszcze dziękuję pomocnym osobom.
Cóż, pozdrawiamPowoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
U mnie kontrola świateł odbywa się co dziennie, i to kilka razy w ciągu dnia, natychmiast wiem co jest nie w porządku, i było kilka korekt po "przeglądach" u diagnosty.
Poprostu od kilkunastu lat na drzwiach garażu kredą jest narysowane ___/___/, i każde zatrzymanie w odległości około 3 m przed drzwiami daje kontrolę.
Kto ma garaż, lub parkuje pod ścianą w tym samym miejscu, radzę zrobić to samo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marian 2...Poprostu od kilkunastu lat na drzwiach garażu kredą jest narysowane ___/___/, i każde zatrzymanie w odległości około 3 m przed drzwiami daje kontrolę.
I w końcu się dowiedziałem jak poprawnie używać śrub regulacyjnych
Komentarz
-
Komentarz